Teknik Bilgiler

TEKNİK BİLGİLER SAYFASINA GERİ DÖN

HIZLI BASINÇ TAHLİYE KONTROL VANASI KULLANIM KILAVUZU






a. Hızlı Basınç Tahliye Pilot Vana
b. Küresel Vana
c. In-line parmak filtre
d. Manometre
e. Ayar Civatası

Ürün Tanımı:

Hızlı basınç tahliye kontrol vanası, su şebekelerin terfi hatlarında ve pompaların sistemde devreye girip-çıkması sonucunda, su hızındaki ani değişimler neticesinde meydana gelen basınç dalgalanmalarını otomatik olarak hızlı bir şekilde atmosfere tahliye eden, şebeke sistemini korumak amacıyla dizayn edilmiş bir emniyet kontrol vanasıdır. Şebeke sisteminin basıncı,ayar noktasını aştığında vana kendini hızlı bir şekilde açar ve fazla basıncı tahliye ederek şebeke sistemini korur.Şebeke sistemindeki basınç değeri normal seviyeye düştüğünde ise vana kendini, darbe oluşturmadan yavaşça sızdırmaz bir şekilde otomatik olarak kapatır.

Vana Çap Tayini:

D = Hızlı Basınç Tahliye Kontrol Vanası Çapı (mm)
Q = Sistem Debisi (m³/h)
Hm = Sistem İşletme Basıncı (mSS → 1 bar ≈ 10 mSS)

Ayarlama:

Arıza Bulma Giderme:

ARIZA NEDENLERİ DÜZELTİLMESİ/ONARIM
Vana Açılmıyor 1. Vana çıkışındaki küresel vanalar kapalı olabilir.
2. Vana giriş basıncı çok düşük olabilir.
3. Pilot vananın ayar basıncı,hat basıncından yüksek olabilir.
4. Pilot vananın üzerindeki iğneli vana kapalı olabilir.
1. Küresel vanaları kontrol edin kapalıysa açın.
2. Sisteminizi kontrol ediniz.
3. Pilot ayar cıvatası ile basınç değerini ayarlama tarifine göre düşürün.
4. Sistem ayarınıza göre iğneli vanayı 1 ila 2 tur arasında açınız.
Vana Kapanmıyor 1. Diyafram yırtılmış olabilir.
2. Diyafram yatağında yabancı maddeler olabilir.
3. Pilot vananın bağlantıları yabancı maddelerden tıkanmış olabilir.
4. Parmak filtre tıkanmış olabilir.
1. Diyaframı kontrol edin, yırtılmış ise yenisi ile değiştirin.
2. Diyafram yatağını kontrol edin varsa yabancı maddeleri temizleyin.
3. Bağlantıları kontrol edin ve temizleyin.
4. Tıkanmış ise temizleyin.
Düzensiz Çalışma 1. Pilot vananın hareketli parçaları kireçlenmeden dolayı tıkanmış olabilir.
2. Pilot vana üzerindeki iğneli vana ayar noktası yanlış olabilir.
3. Manometre arızalı olabilir.
1. Yenisi ile değiştirin.
2. İğneli vanayı tam kapatıp,ayar için 1 ila 2 tur arası açınız.
3. Yenisi ile değiştirin.